Річний звіт про діяльність закладу освіти



2021-2022  навчальний  рік


Звіт заступника директора з навчально-виховної роботи Олійник В. Ю.


Шкільні протоколи педагогічної ради:

Протокол №5

   Протокол №4.1

Протокол №4

   Протокол №3.1

Протокол №3

Протокол №2

Протокол №1



2020-2021  навчальний  рік

Звіт директора Якимівського НВК Іванової В.А.

Звіт

директора Якимівського НВК   Смолінської  селищної ради

Іванової Валентини Андріївни

«Про пророблену роботу  за 2020-2021  навчальний  рік»

     Яким  був  для нас 2020-2021 навчальний рік?  Одним словом відповісти   важко.  Він був і насиченим подіями,  і цікавим,  і радісним, і , навіть хвилюючим. Адже, в цьому році пройшла реорганізація закладу, школа змінила свій статус – «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» стала з січня 2021 року «Загальноосвітньою школою І-ІІ ступенів». Змінилася і назва закладу.                         З 01.09.2021 року Якимівський НВК  буде перейменовано в Якимівську гімназію.

           І.Як директор школи у своїй діяльності протягом звітного періоду  я керувалася Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» (зі змінами), «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Кіровоградської ОДА,  рішеннями районної ради, наказами відділу освіти молоді та спорту,  та іншими нормативно-правовими документами, які визначають порядок організації навчально-виховної роботи в загальноосвітніх закладах.  Вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної середньої освіти, Концепції профільного навчання щодо організації навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах.        

 ****Багато  зусиль  було докладено для організації  навчального процесу  в дистанційному режимі.  В сільській місцевості, де в окремих регіонах, відсутня інтернет-мережа, життя підкидало багато викликів. У 2020 році відділом освіти, молоді та спорту Маловисківської РДА  школа була підключена до мережі WI-FI,  встановлено роутер. Щоб забезпечити  інтернет по всьому периметру навчального закладу ще один роутер було встановлено за рахунок коштів відділу освіти, молоді та спорту Смолінської селищної ради у 2021році  , що дало змогу якісніше працювати  в режимі он-лайн.    

  ***Навчальний заклад у 2020-2021 н.р. працюв  в режимі розвитку, активно впроваджували  в навчально-виховний процес розробки кращих навчально-виховних методик, педагогічний досвід кращих вчителів району, ділились власним досвідом під час проведення відкритих уроків, на засіданнях  МО.

  *** В закладі  створена система удосконалення професійної майстерності вчителів, постійно підвищується професійний ріст педагогів через  навчання за програмами  ,  через самоосвіту, онлайн-вебінари. Після навчання за програми, вчителі діляться набутим досвідом, побаченим у колег інших шкіл, своїми враженнями, здобутками. Відповідно до плану роботи школи, на педагогічних радах, нарадах при директору, проводимо моніторинг, аналіз роботи окремих вчителів, що сприяє   створенню умов для оволодіння  педагогічним колективом  освітніми інноваціями.

  *** У діяльності   закладу забезпечується прозорість, відкритість, демократичність управління. Важливою умовою успішної діяльності школи  є чітке, конкретне планування навчально-виховної роботи . Воно забезпечує цілеспрямованість у роботі всіх підрозділів, створює умови для організації роботи педагогічного та учнівського колективів, раціонального використання часу.  Наказом по школі призначені відповідальні особи за виконання навчального плану, плану виховної роботи, статуту школи (заступник директора з навчально-виховної роботи,  педагог-організатор , бібліотекар, голови МО.)                                                                                                          Важливі  управлінські рішення приймаємо колегіально. Питання, виклики виносимо на обговорення  педагогічною радою, проводимо анкетування.    Плануємо проведення реальних і оптимальних заходів, які можна виконати і які забезпечують рівномірний ритм роботи НВК протягом року.

*** Вжиті заходи щодо забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами. У 2020 році прийняті на роботу молоді вчителі на посаду вихователя ЗДО  та педагога-організатора, які на даний час навчаються у вищих навчальних закладах, здобуваючи додаткові спеціальності: вчитель початкових класів та вчитель української мови і літератури.

*** З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, відповідно до річного плану роботи проводилися наступні заходи:  тематичні виховні години та години спілкування; «круглі столи» із запрошенням представників  поліції з метою превентивного виховання (відвідування школи, куріння, вживання алкоголю. Неодноразово проводилися зустрічі з представниками комісії у справах неповнолітніх(проводилася робота з дітьми, схильними до правопорушень, з батьками, які не добросовісно виконують батьківські обов’язки.

  *** У роботі  ЗДО керуємось відповідними  нормативними документами. Заклад працює за програмою  «ДИТИНА», МОН, програма  виховання і навчання дітей від 2 до 7 років. Київ – 2010.                                                                                В дитячому садочку «Ромашка» є свій блог, який веде вихователь ЗДО, де висвітлює життя своїх  вихованців,  звітує перед батьками про пророблену роботу. Щороку, і цей не виняток,   у дитячому садочку було проведено новорічне св′ято, св′ято Матері, День Вишиванки.  У квітні 2021 року вихованці дитячого садочка прийняли участь фестивалі «Сузір′я талантів»,  який проводили спеціалісти,  відділу освіти, культури, молоді та спорту Смолінської селищної ради. Серед малюків були переможці в номінації «Образотворче мистецтво» та «Розмовний жанр(художнє слово)». Дуже вдячні і діти, і батьки, і я,особисто, за цінні подарунки.

ІІ.   В зв’язку  із запровадженням НУШ  у  2020-2021 навчальному році діяльність педагогічного колективу була спрямована на реалізацію ключового методичного питання «Створення сприятливого освітнього середовища для розвитку компетенцій особистості учня на засадах креативної освіти».

       Працюючи на даному напрямку, я, як директор школи підтримую тісний зв′язок  з місцевими фермерами, які надають посильну допомогу  школі в придбанні меблів, продуктів харчування під час  роботи  табору відпочинку, в придбанні матеріалів для ремонтних робіт. За навчальний 2020-2021 роки до закладу були залучені кошти місцевих господарників, які допомагали в придбанні будівельних матеріалів для проведення ремонтних робіт по закладу.   Допомагали у створенні сучасного дизайну(дарували дитячі стінки, мобільні столики, шкільні сучасні дошки), як для 1-4 класів НУШ, так і для кабінетів, де навчаються учні старшої школи.                                                                                           Вдячна за допомогу працівникам А/Ф « Нововознесенська»(керівник Ковальов В.І.), Ф/Г «Подольське» (керівник Шваюк ВР.), Ф/Г «Полковницьке»(керівник Мартиненко А.Л.), Ф/Г «Щедре»(керівник Синьогуб  С.В.). У серпні 2020 року Нововознесенська с/рада придбала для 1 класу розліновану дошку на суму 3.978 грн.  та набір м′яких меблів «Барабан» на суму 5.460 грн. Ф/Г «Подольське» до 1 Вересня, як подарунок,  закупили магнітну п′ятиповерхневу дошку, яку прикріпили в кабінеті  математики.

       Після закінчення  навчального року звернулася з проханням до місцевих господарників  придбати для школи  фарбу для ремонтних робіт. Шваюк В.Р. закупив фарби для ремонтних робіт на суму 1680грн., Ковальов В.І. на суму 620грн. Дякую за допомогу  Шваюку В.Р., Ковальову В.І. та їхнім працівникам, які відгукнулися. 

       Дякую і небайдужим батькам, які допомогли у проведенні  ремонтних робіт по класах. Батьківських(добровільних) коштів було залучено на суму 6190грн., для проведення ремонтних робіт у класних кімнатах.

   Вдячна начальнику відділу освіти, культури, молоді та спорту Смолінської селищної ради  Майстренко О.П., головному  економісту Шевченко А.М. за розуміння проблем сільських шкіл в сучасних умовах(виділення фарби, будівельних матеріалів, виділення коштів для ремонту шкільного автобуса, придбання нового бойлера для шкільної їдальні.

***Вдячна всьому колективу нашої школи, у яких знаходжу підтримку щодо реалізації своїх задумів:     

*** Провели акцію «Подаруй школі кущ троянди».

*** Оформили центральну стіну на коридорі ІІ поверху в сучасному стилі.

*** Оформили екзотичний куточок на коридорі ІІ поверху.

*** Придбали кріплення для телевізора, який буде прикріплено на стіні школи з метою створення сучасного дизайну коридорів.


                                       

                                                                          Звіт 

                  про наслідки навчально - методичної роботи по Якимівському 

        навчально-виховному комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-

            дошкільний навчальний заклад" за 2020- 2021 навчальний рік

Основна діяльність навчального закладу  спрямована на створення умов для реалізації державної політики у сфері освіти згідно ст. 53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Закону України № 2442 – VI «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад» власного Статуту та інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти. Педагогічним колективом школи забезпечується реалізація державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального робочого плану з метою максимального розвитку інтелекту, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування розвинутої духовності, фізичної досконалості, естетичної, правової, моральної та екологічної культури.

На початок навчального року в навчальному закладі налічувалося  69 учнів, з них:

·           1 – 4  класи    - 25 учень;

·           5 – 9  класи    -  36 учні;

·           10 – 11 класи -  7 учнів.

На кінець 2020/2021 навчального року в школі навчається 68 учнів, з них 6 учнів – на індивідуальному навчанні.                                                                                                      З 01.09.2020 року на підставі заяв батьків учнів організовано три  класи індивідуального навчання (Макогоненко Олександра  ученицяасу) – опорний рух, (5 клас – 3 дитини у класі), (10 клас – 2 дитини у класі).                              У закладі ведеться робота з організації профільного навчання 11 клас -профіль: технології.   

Рівень навчальних досягнень здобувачів освіти бажає бути кращим. В 2020-2021 навчальному році оцінювалось 49 дітей з них: високого рівня досягла лише 1 учениця, достатній рівень має 17 учнів, середній рівень – 18 і початковий рівень- 13 учнів.

              Кадрова політика будується з урахуванням професійних вимог до вчителя, що обумовлюється інтенсивністю оновлення, модернізацією всіх компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти. На кінець навчального року у закладі налічується :    

     - педагогічних працівників -15;

     - вищу категорію мають - 2;

     - І категорію - 8;

     - ІІ категорію - 1;

     - спеціаліст - 3;

     - молодший спеціаліст - 1;

     - " старший вчитель" - 3;

     - вища освіта - 12;

     - базова вища освіта (бакалавр) - 2;

     - неповна вища освіта ( молодший  спеціаліст) - 1;

     - два педпрацівника навчаються на здобуття магістра.                                                                                                    

           Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів. На початку навчального року видано  накази по школі від 11.09.2020  № 58 «Про  створення атестаційної комісії у 2020/2021 навчальному році», від 15.10.2020 № 65.1 «Про атестацію педагогічних працівників у 2020/2021 навчальному році». Відповідно до перспективного плану атестації педагогічних працівників, черговій атестації  підлягали: вчитель математики Соловей Л.О., вчитель початкових класів Чепляка О.В., вчитель хімії та біології , а також директор Іванова В.А. та  заступник директора з навчально-виховної роботи Кушнір В.В.                                                                                                                       За рішенням атестаційної  комісії І рівня у 2021 році атестовано на підтвердження І категорії 2-є вчителів: вчитель математики Соловей Л.О. та вчитель хімії та біології Іванова В.А. За рішенням атестаційної комісії вчителю початкових класів Чепляці О.В. було перенесено на один рік чергову атестацію, так,  як вона працює в навчальному закладі лише один рік і вчасно не пройшла навчання за програмами.

            Загальна кількість проатестованих педагогічних працівників комісією І рівня – 2 вчителі. Відповідність раніше присвоєній кваліфікаційної  категорії «спеціаліст першої категорії» підтвердили  - 2 вчителі.  Присвоєння (відповідність раніше присвоєній) категорії «спеціаліст другої категорії» - 0. Присвоєння (відповідність раніше присвоєному) тарифному розряду – 0.        За рішенням атестаційної комісії ІІ рівня у 2021 році атестовано 2 педагогічних працівника. Встановлено вищу кваліфікаційну категорію -  1 – вчителю хімії та біології Івановій В.А. Відповідність зайнятій посаді – 2  педагогічним працівникам -   директору НВК – Івановій В.А., та заступнику директора з навчально-виховної роботи Кушнір В.В.

            Однією з форм підвищення кваліфікації є навчання за програмами, яке відбувається планово з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, форм та методів проходження навчання. Цього року відповідно до плану підвищення кваліфікації  включено всіх педагогічних працівників навчального закладу.  З них в КОІППО :                                                                                                  - навчання за програмами підвищення кваліфікації пройшли 2 вчителя;                     - тренінги відвідали – 3 вчителя;                                                                                       - взяли участь у семінарах – практикумах – 3 вчителя. Всі інші педагогічні працівники підвищували свою фахову майстерність на платформах «Всеосвіта», «На Урок», «Dinternal Edukation», «Еd Era», «Прометеус», «Юнісеф».  Кожен педагог займається самоосвітою згідно з індивідуальним планом підвищення кваліфікації. 

             Всі вчителі беруть участь у районних методичних об’єднаннях згідно з планами засідань. Керівників РМО в закладі немає.

            Ведеться робота по  впровадженню Нової української школи. Так, педагоги брали участь у онлайн-курсі для вчителів початкових класів, організованому проектом інтерактивної онлайн-освіти «ЕдЕра» , та всі пройшли навчання і здобули сертифікати вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти різних типів і форм власності, які навчатимуть учнів початкових класів відповідно до концепції «Нова українська школа»                                                                      

            На базі Якимівського НВК в 2020-2021 навчальному році не проводилися методичні заходи районного рівня.      

           З метою створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального і творчого потенціалу талановитих дітей та підлітків, стимулювання творчого самовдосконалення учнів, залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької діяльності, піднесення статусу обдарованих дітей та їх наставників, упродовж 2020-2021 н.р. в навчальному закладі велась планомірна робота з цього напрямку.

п/п

Конкурси

Кількість учасників

1

Конкурс знавців англійської мови "Гринвіч"

0

2

Всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру 2020-2021»

0

3

Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник - 2020»

10

4

 

Міжнародний природничий конкурс «Колосок-осінній»

0

5

Міжнародний природничий конкурс «Колосок-весняний»

0

6

Конкурс імені П.Яцика(І етап- к-сть учнів), (II етап, прізвище учня, місце, прізвище вчителя)

І етап – 15 учнів, ІІ етап -Просянюк Н., Жидкова Д., Рудий Д. – учасники. Вчителі: Кіблик Т.М., Малюцька Л.П.

7

Конкурс імені Т.Г.Шевченка (І етап- к-сть учнів), (II етап, прізвище учня, місце, прізвище вчителя)

І етап – 15 учнів, ІІ етап – Сус Л. , Жидкова Д., РудийД. Вчителі:  Кіблик Т.М., Малюцька Л.П.

8

участь в інтернет-олімпіаді на платформі…( прізвище учня, місце, прізвище вчителя)

0

9

Всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру

0

10

Міжнародна гра  зі світової літератури «Sunflower»

10

               В 2020 -2021 навчальному році навчальний заклад продовжував роботу над  науково-методичною проблемою  «Сучасні підходи до організації освітнього процесу в контексті положень «Нової української школи»».

Проводилась слідуюча робота:                                                                                         - регулярно відбувались  методичні наради, оперативки, обговорення    педагогічної преси, диспути,  педагогічні ради, тренінги, круглі столи.                                                                                                                                   - успішно були   проведені тематичні педагогічні ради:   «Діагноз неуспішності та шляхи її подолання»,  тренінг – гра «Справжній учитель – хто він?» .                        - працювали методичні об’єднання:                                                                          методоб’єднання класних керівників (керівник Олійник В.Ю.)  методоб’єднання  вчителів предметів гуманітарного циклу (керівник   Кіблик Т.М.), методоб’єднання вчителів предметів природничо-математичного циклу   (керівник Авраменко А.М.),  методоб’єднання  вчителів початкових класів (керівник Малюцька Л.П.)      -  діяла методична рада.                                                                                                                Плани роботи методичних об’єднань були сплановані своєчасно і відповідали вимогам  колективних форм методичної роботи . 

            Методичне об’єднання вчителів початкових класів Якимівського НВК  працює над проблемою: «Активізація роботи вчителів початкових класів  та впровадження нових технологій навчання».                                                                                На засіданнях МО початкових класів  розглядалися нормативно-правові документи щодо організації освітнього процесу в закладі:                                            - Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 87 ( впроваджено з 01.09.2018 року).                                                                                                                                                        Основні вимоги та положення Нової української школи.                                                - Критерії оцінювання учнів початкових класів НУШ.

             У минулому навчальному році педагоги працювали над вирішенням першочергових завдань навчання та виховання молодших школярів у сучасних умовах.                                                                                                                                              З 2019 по 2021р. учні 1, 2 та 3 класів навчалися в умовах Нової української школи. Головна мета НУШ - створити школу, в якій буде приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті.                    Особливістю Нової української школи є організація нового освітнього простору, що сприяє вільному розвитку творчої особистості кожної дитини. Тому в 1, 2 та 3 класах були створені навчальні зони. Щотижня в класах демонструвалися виставки дитячих робіт. Кожного дня навчання в 1- 3 класах розпочиналося із ранкових зустрічей, під час яких діти ділилися своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами, обмінювалися компліментами, побажаннями.

       Упродовж тижня учні  класу були зосереджені на одній темі, яку вивчали і досліджували на всіх уроках. Під час викладання предмету «Я досліджую світ» ефективною була групова робота та робота в парах, де кожен учень міг розкрити свої індивідуальні здібності.  

          Учителем 4 класу Чеплякою Ольгою Василівною було проведено відкритий урок на тему: «Урок позакласного читання. Казки Г.К. Андерсена».

            Учні першого класу під керівництвом вчителя  Мороз Н.М. успішно пройшли адаптаційний період у школі. Вони стали більш самостійними, впевненими в собі, приходили до школи з позитивним настроєм та великим бажанням до пізнання нового. 

        Як підсумок творчого навчання кожен учень отримав власне портфоліо та свідоцтво досягнень.                                                                                                                 Складаючи план роботи МО  було враховано проблему   над якою працює  школа.                                                                                                                                              Дуже багато часу вчителі відводили на підготовку дидактичного матеріалу та презентацій. Також педагоги серйозно віднеслись до складання тестових завдань та підсумкових контрольних робіт.                                                                       Вчителі вчились працювати на різних освітніх платформах та освоювали новітні технології.                                                                                                                                     Протягом  навчального року було проведено 5 засідань, на яких розглядались актуальні   питання  з методики викладання  в НУШ, обговорювались та аналізувались уроки та виховні заходи.

        Вчителі початкових класів приділяють велику увагу патріотичному вихованню в учнів, любові до рідної країни, мови. Виховують любов до рідного краю, до праці, залучають молодших школярів до проєктної діяльності, розвивають пошукові та дослідницькі здібності.

           Вчитель Мороз Наталія Миколаївна разом з учнями виконали проєкт «Город на підвіконні» та «Квіти – краса Землі». Малюцька Лілія Петрівна з учнями 3 класу дослідили проєкт «Диво природи». Вчитель Підопригора Людмила Анатоліївна працювала над проєктом  «Рослини весною».      Традиційно у березні до дня народження Т.Г. Шевченка було проведено конкурс віршів. Учні початкових класів були активними учасниками. У травні до дня Вишиванки прийняли участь у флешмобі. В рамках  школи було проведено акцію «Посади троянду».  

              В рамках школи вчителі та учні приймали участь в загальношкільних тижнях з безпеки життєдіяльності. У вересні проходив тиждень: «Діти на дорозі», в листопаді -  «Протипожежна безпека», в лютому – «Здоровий спосіб життя», у квітні -  «Цивільний захист» Діти малювали малюнки, робили аплікації, вчителі проводили бесіди, тренінги , практичні заняття.                               

               До свята Нового року в школі проходив конкурс «Прикраси класну кімнату», де учні початкових класів прийняли активну участь і вибороли призові місця.   До дня Перемоги відбулось покладання квітів.                                                                В Якимівському НВК проходив конкурс «Український сувенір», де учні 1 класу під керівництвом Мороз Н.М. вибороли призові місця. 1 місце – Кушнір Даніїл, 2 місце – Храпак Анастасія.  

       Відділ освіти, культури, молоді та спорту Смолінської селищної ради в травні ініціювалв проведення фестивалю «Сузір’я талантів». Учні 1 та 2 класів  під керівництвом вчителів Мороз Н.М. і Підопригори Л.А. прийняли активну участь в ньому, одержали подяки та цінні подарунки.      2021 р. – рік математики. Тому всі школи Смолінської громади взяли участь в проєктах. Якимівська НВК виконала проєкт «Трикутник». 

              Вчителі початкових класів продовжать роботу над подоланням розриву між теорією та практикою у викладанні навчальних предметів, на розкритті інтересів, нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості. Вирішили більше працювати з обдарованими дітьми, з відстаючими учнями.  Аналіз роботи педагогів, членів МО дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають з науково – методичної роботи в основному виконано.   

                   Методоб’єднання вчителів гуманітарного циклу працювало над реалізацією завдань, поставлених законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», по формуванню і розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення.

Члени методичного об’єднання гуманітарного циклу працювали над методичною проблемою «Творча реалізація психолого-педагогічних механізмів створення ситуації успіху в навчальній діяльності».                                                                      До складу методичного об’єднання  входить 3 учителів: 1 вищої категорії,  2 – І категорії, 2 вчителі мають  звання «Старший учитель».  

                 Робота методичного об’єднання ґрунтується на науковості, системності, комплексності, творчому характері, максимальній активізації діяльності педагогів. Все це спрямовується на виховання в учителів вимогливості до своєї праці, бажання пошуку раціональних методів навчання і виховання.                                                    

              Планування роботи методичного об’єднання пов’язане з науково-методичною темою школи і спрямоване на модернізацію освітнього процесу школи і пропагує нові підходи у викладанні мови та літератури, зокрема, особистісно зорієнтоване навчання.  

             Відбулися, передбачені планом роботи, засідання шкільного методоб’єднання, на яких проаналізовано рівень навченості учнів з базових предметів. Було опрацьовано нормативні документи Міністерства освіти та науки України, районного  відділу освіти. В роботі шкільного методоб’єднання застосовувалися такі  інтерактивні форми діяльності як круглі столи, де здійснювалися презентації та обговорення форм і методів, які затосовуються педагогами.

        Вчитель історії Кушнір В.В. регулярно поповнює музейний куточок новими експонатами. Підтримує тісний зв’язок з польськими істориками, які досліджують військовий шлях нашого земляка генерала від кавалерії Самсонова О.В. В цьому навчальному році відбулась зустріч з автором книги «Таємниці Генерала Самсонова» Sfawomirem Ambroziakiem, який презентував вчителям та учням проект своєї книги. На даний час книга вже вийшла друком польською мовою  і буде подарована нашому навчальному закладу. Також вчитель історії разом з дітьми продовжила роботу над проектами «Військова історія моєї родини», «Вони всі повернулись живими».

       Вчитель української мови та літератури і зарубіжної літератури разом з дітьми кожного року бере участь у Всеукраїнських і міжнародних мовних конкурсах. В рамках школи проводить конкурси ім. П. Яцика та Т.Г.Шевченка. Вшановувалась пам’ять Л.Українки.

     Проте, не все ще досягнуто, що планувалось. Учні школи не завжди беруть участь у районних заходах, в конкурсах. Не всі вчителі провели відкриті уроки. Не вчасно подаються матеріали для поповнення звітної бази МО та школи.                                                                                                                                          Проблема, над якою працює методоб’єднання вчителів природничо -математичного циклу: «Модернізація форм і методів навчання у процесі викладання предметів природничо -математичного циклу».

          Вчителями методоб’єднання була проведена слідуюча робота: огляд педагогічних новин, методичні оперативки, вивчення педагогічного досвіду вчителів, ознайомлення з  новими рекомендаціями Міністерства освіти України, робота на освітній платформі Classroom. Члени методоб’єднання заслухали, обговорили   та виробили рекомендації щодо ефективного  використання форм та методів, які направлені на поліпшення якості навчання учнів.  На засіданні методоб’єднання розглядалися питання ведення вчителями шкільної документації;  нормативних документів, підготовки учнів до олімпіад, ДПА та ЗНО; використання інформаційних технологій під час навчально-виховного процесу, SТEM-освіта.    

              На засіданні  методоб’єднання  був проведений круглий стіл на тему: «Новітні технології навчання та особливості їх використання під час вивчення предметів природничо – математичного циклу», на якому  Соловей Л.О. поділилася досвідом використання методів ейдетики під час вивчення тригонометричних формул, а вчитель математики Щирська Л.В. представила презентацію «Як рахувати без калькулятора». Проведено заняття «Проектні технології у навчанні», на якому вчителі поділилися своїм досвідом використання проектів у навчальному процесі. Було проведено семінар «Здоров'язберігаючі технології на уроках природничо-математичного циклу», де члени методичного об’єднання представили свої напрацювання по даному питанню.      

            Вчитель математики  Соловей Л.О. провела відкритий урок  геометрії в 11 класі «Об'єми і площі поверхонь геометричних фігур», вчитель хімії Іванова В.В. – урок хімії в 7 класі «Вода, її властивості».                                                                                Учитель географії Іванов В.В. провів географічний калейдоскоп, на якому діти випускали газети, плакати, кросворди, з метою заохочення всіх учнів школи до розв'язування завдань. На заключному етапі були визначені переможці. Ними стали учениці 11 класу Мартиненко Діана та Сус Лілія, які  були нагороджені призами.    

            Вчитель фізичної культури Галуза В.М. організував і провів відповідно до  складеного ним плану 3-х денні навчально-польові збори серед юнаків 11 класу.                                                                                                                                                                Були проведені тижні знань Правил безпеки життєдіяльності, під час яких проводилися акція „Увага! Діти на дорозі», конкурси на кращий малюнок та газету, вікторини, тренінги, тематичні лінійки, години спілкування. Вчителі методичного об’єднання  прийняли активну участь у проведенні тижня на тему «Безпека людини в небезпечних ситуаціях», квесту до Дня цивільного захисту, вчителем фізичної культури Галузою В.М. в рамках квесту були проведені спортивні змагання.

          Вчителі освоювали роботу на платформі Classroom та використовували її під час навчання, навчальних екскурсій та навчальної практики. 

             Члени методичного об’єднання класних керівників працювали над проблемою «Впровадження інноваційних та традиційних форм і методів роботи в навчально – виховний процес школи». Девіз методичного об’єднання «Кожна дитина - особистість». Відповідно до методичної проблеми була спланована робота методичного об’єднання класних керівників на 2020-2021 навчальний рік.  Активну участь у засіданнях брали вчителі, які атестувалися в цьому навчальному році.                                                                                                                                   На першому засіданні відбувся розподіл доручень між членами МО. Було вирішено обрати головою методичного об’єднання  Олійник В.Ю., секретарем Мороз Н.М.   

               На засіданнях методичного об’єднання проводилась слідуюча робота:                                                                                                                                                       - Практичне заняття: складання планів виховної діяльності з учнями класних сімей, узгодження із заходами виховної діяльності річного плану плану школи на 2020-2021 н.р., обговорення і складання плану роботи батьківського лекторію відповідно до вікових особливостей школярів.                                                                - Круглий стіл «Булінг у школі та його протидії».                                                            - Повідомлення:  «Ще раз про Covid -19», «Як зберегти здоров’я школяра»                - Бесіда: « Формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів засобами національно-патріотичного виховання».                                                        -  Доповідь: «Виховання національно-патріотичних цінностей – пріоритетне завдання виховної системи та методичні рекомендації».                                                 - Обмін досвідом: «Система роботи класного керівника з регулювання та коригування міжособистісних стосунків в учнівському колективі з метою запобігання конфліктів».   

           Виховна робота в 2020-2021 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь,  співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.    

            Педагогічний  колектив  створює  сприятливі  умови  для поліпшення  рівня виховного  процесу,  плідно  працює  над  виховною  проблемою  «Становлення та розвиток особистості учня на основі національних цінностей та толерантності».   

            Для  реалізації  проблемної  теми  було  розроблено  план  виховної  роботи, який  охоплює  всі  напрями  виховання,  включає  в  себе  календарні,  традиційні  шкільні   свята,  різноманітні  заходи. На  позакласних  заходах  класні  керівники  виховують  національну  самосвідомість,  патріотизм,  формують  фізичну  та  екологічну  культуру,  здоровий  спосіб  життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.                                        

            Значну  увагу  приділяли роботі Ради профілактики правопорушень, профілактиці булінгу  у шкільному  середовищі  та  роботі  з  попередження  випадків  торгівлі  людьми. Питання з профілактичної роботи з попередження правопорушень та злочинів серед учнів розглядалися: на нарадах при директорові, на засіданнях методичного об’єднання класних керівників  на засіданнях Ради школи.                                                                                                                    Особливу увагу приділяли роботі з попередження шкільного булінгу. Дуже небезпечним та поширеним  стало явище цькування в  українських школах.                           Усі заходи сприяють поліпшенню умов навчання, розвитку та виховання дітей. З учнями школи, схильними до девіантної поведінки та пропусків навчальних занять без поважних причин, проводиться планомірна робота щодо охоплення їх навчанням та позаурочною діяльністю .        

        Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі з тютюнопалінням серед неповнолітніх. З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та СНІДом, відповідно до річного плану роботи проводилися тематичні заходи. У школі розроблено наскрізну систему бесід та тематичних годин з морально- правового  виховання. Під час виховних годин класні керівники застосовували активні методи роботи, використовували методику колективної творчої діяльності.   

          Головною метою державної політики у сфері профілактики дитячого травматизму є забезпечення умов реалізації конституційного права кожного громадянина на охорону життя та здоров'я, підвищення рівня безпеки життєдіяльності населення. Проблеми поліпшення умов навчання учасників навчально-виховного процесу, попередження їх травматизму стають надалі все більш актуальними і широко обговорюються на загальнодержавному та місцевому рівнях. Протягом року значна увага приділялась заходам з попередження дитячого травматизму. 

          Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти дітям розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще.      

       Всі новини шкільного життя протягом навчального року висвітлювалися на  блозі  школи , а події у діяльності педагогів можна переглянути на їхніх власних  блогах.    

            В НВК працює також дошкільний навчальний заклад. Вихователь Лях О.В. була включена до методичного об’єднання вчителів початкових класів. Вона систематично відвідувала всі засідання методичного об’єднання, педагогічні ради та наради при директору.  Спільно з адміністрацією закладу та членами методичного об’єднання була спланована робота дошкільного навчального закладу. Відбувалось взаємовідвідування  різних заходів вчителями початкових класів і вихователем дошкільної групи. Вихованці дитячого садка були неодноразово запрошені на виховні заходи  у початкову школу.

       Успішне розв’язання навчально-виховних проблем не можливо без взаємодії школи з батьками. Адміністрація та класні керівники регулярно підтримують контакт із батьками учнів, що дає позитивні результати в освітній діяльності школи. В рамках роботи батьківського університету були проведені слідуючі бесіди та лекції:                                                                                                                   -  «Групи смерті». Чому діти виконують смертельні завдання»,                                  - «Жорстокість серед школярів  »;                                                                                       - «Як підготувати дитину до свідомого вибору професії»  .                                                            

     В 2020-2021 н. р. здійснювався контроль за веденням класних журналів, журналів гурткової роботи, особових справ, учнівських зошитів, плануванням навчально-виховної роботи і календарного планування, за роботою ШМО, здійснювався контроль за веденням і перевіркою учнівських щоденників, відвідування учнями навчальних занять.

      Поряд із здобутками було і ряд недоліків. А саме:

-        Підготовка до олімпіад на низькому рівні;

-        Класним керівникам слід приділяти більше уваги роботі з дітьми в позаурочний час, залучати до роботи в гуртках;

-        Вчителям-предметникам більше працювати з обдарованими та невстигаючими учнями;

-        Класним керівникам посилити контроль щодо ведення щоденників та робочих зошитів учнями школи;

-        Педагогічному колективу  більше зусиль приділяти роботі над науково-методичною проблемою школи;

-   Низький рівень участі учнів школи у районних заходах, районних    олімпіадах, в конкурсах.                                                                                          - Слід приділити належну увагу результатам моніторингу навчальних досягнень у 2020-2021 навчальному році, який свідчить про те, що рівень знань значної частини залишається недостатнім.                                         - Не вчасно проводились засідання методичних об’єднань.                                - Не вчасно подавались плани та звітна документація головами М.О.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар